facebook  twitter

Prevazilaženje zavisnosti od kockanja

12 okt 2020
2190 puta

Najvažniji korak ka prevazilaženju zavisnosti od kockanja je da shvatite da imate problem.

Potrebna je ogromna snaga i hrabrost da biste se pomirili s tim, pogotovo ako ste tim putem izgubili mnogo novca i pogoršali ili raskinuli odnose sa važnim ljudima u Vašem životu. Ne očajavajte i ne pokušavajte da idete putem izlečenja sami. Mnogi drugi su bili u vašoj koži i uspjeli su da seoslobode ove zavisnosti, pa možete i Vi.

Naučite da se nosite sa neprijatnim osjećanjima na zdraviji način.

Kockate li se kad ste usamljeni ili vam je dosadno? Ili nakon stresnog radnog dana ili posle svađe sa supružnikom? Kockanje mnogima predstavlja način za ublažavanje neprijatnih emocija, opuštanje ili druženje. Ali postoje zdraviji i efikasniji načini upravljanja raspoloženjem i ublažavanja dosade, poput vježbanja, druženja sa prijateljima koji se ne kockaju, bavljenja novim hobijima ili vježbanja tehnika opuštanja.

Ojačajte mrežu podrške.

Teško je boriti se protiv bilo koje zavisnosti bez podrške, zato se obratite prijateljima i porodici. Ako je vaša mreža podrške ograničena, postoje načini za stvaranje novih prijatelja bez oslanjanja na posjetu kazinima ili onlajn kockanje. Pokušajte da se obratite kolegama na poslu, pridružite se sportskom timu ili klubu književnika, upišete čas predavanja ili se dobrovoljno prijavite.

 

Kako zauvijek zaustaviti kockanje

Za mnoge kockare napuštanje kockarske aktivnosti nije najveći izazov, već ostanak u oporavku - trajno se obavezujući da se klone kockanja. Internet je kockanje učinio daleko dostupnijim i samim tim težim za oporavljene zavisnike kako bi se izbjegao recidiv. Onlajn kazina i kladionice su otvorene cio dan, svakog dana za sve koji imaju pametni telefon ili imaju pristup računaru. Ali održavanje oporavka od zavisnosti od kockanja ili problema sa kockanjem i dalje je moguće ako se okružite ljudima kojima odgovarate, izbjegnete primamljivo okruženje i sajtove onlajn kladionica i kazina, odustanete od kontrole svojih finansija (bar u početku) i nađete zdravije aktivnosti koje će zamijeniti kockanje u Vašem životu.

Donošenje zdravijeg izbora

Jedan od načina da zaustavite kockanje jeste uklanjanje elemenata neophodnih za kockanje u vašem životu i njihova zamjena zdravijim izborima. Četiri elementa potrebna za nastavak kockanja su:

Odluka: Da bi se kockanje desilo, morate da donesete odluku o kockanju. Ako imate poriv - zaustavite ono što radite i pozovite nekoga, razmislite o posledicama svojih postupaka, recite sebi da prestanete da razmišljate o kocki i odmah nađite nešto drugo da radite.

Novac: Kockanje se ne može dogoditi bez novca. Oslobodite se svojih kreditnih kartica, neka neko drugi bude zadužen za Vaš novac, neka banka vrši automatsko plaćanje za Vas, zatvara račune na internetu i nosite samo ograničenu količinu gotovine sa sobom.

Vrijeme: Čak i kockanje na internetu ne može da se dogodi ako nemate vremena. Ispunite svoje dane aktivnostima koje nemaju nikakve veze sa kockanjem. Ako se kockate na pametnom telefonu, pronađite druge načine da ispunite tihe trenutke tokom dana.

Igra: Bez igre ili aktivnosti na koju se možete kladiti nema mogućnosti za kockanje. Ne dovodite sebe u – za kockara – primamljive situacije i okruženja. Recite zaposlenima u kockarnicama koje često posjećujete da imate problema sa kockanjem i zamolite ih da vam zabrane ulaz. Uklonite kockarske aplikacije i blokirajte kockarske lokacije na pametnom telefonu i računaru.